پورتال دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فني حرفه اي
کدمطلب: NUITwgle      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۳:۱۳      تعداد بازديد اين صفحه:  ۶۰۷
در حاشيه مراسم تجليل از مدارس برگزيده «طرح تعالي مديريت مدرسه»

هنرستان­ هاي فني­ وحرفه ­اي قابليت ويژه اي در برنامه تعالي مديريت مدرسه دارند

مديركل دفتر آموزش ­هاي فني و حرفه ­اي ابراز داشت پتانسيل بالقوه و بالفعل بالايي در هنرستان­ هاي فني و حرفه ­اي براي اجراي طرح تعالي مديريت مدرسه وجود دارد. مراسم تجليل از مدارس برگزيده «طرح تعالي مديريت مدرسه» در تالار آدينه تهران برگزار شد.

مديركل دفتر آموزش­ هاي فني و حرفه ­اي ابراز داشت پتانسيل بالقوه و بالفعل بالايي در هنرستان­ هاي فني و حرفه­ اي براي اجراي برنامه تعالي مديريت مدرسه وجود دارد.

مراسم تجليل از مدارس برگزيده «برنامه تعالي مديريت مدرسه» در تالار آدينه تهران برگزار شد.

سيد محسن حسيني مقدم در حاشيه اين مراسم گفت از مجموع 99 مدرسه اي كه در برنامه تعالي رتبه ممتاز را كسب كردند، 9 هنرستان فني و حرفه اي است. آمار حدود 10 درصد ي واجدين شرايط حاكي از قابليت ها و توانمندي هاي ويژه هنرستان هاست.
وي اين افتخار را به جامعه فني و حرفه اي كشور تبريك گفت و اضافه كرد: براي مديران عزيز اين هنرستان ها و همه دست اندركاران آموزش هاي فني و حرفه اي از خداوند متعال سلامتي و توفيقات روزافزون خواستارم.
شايان ذكر است از مجموع حدود 6000 مدرسه مجري حدود 160هنرستان فني و حرفهاي  معادل 0.26 درصد مجري برنامه بودند.

مديركل دفتر آموزش ­هاي فني و حرفه ­اي تصريح كرد:برنامه تعالي مديريت مدرسه چيز جز نظام­مند كردن برنامه­ ريزي موجود در مدارس نيست. مدرسه وضع موجود خود را ارزيابي كرده و نقطه مطلوب خود را نيز هدف ­گذاري مي كند در نهايت با مشاركت همه كاركنان، اوليا، دانش آموزان و ... فرايند رسيدن از نقطه موجود به وضع مطلوب را برنامه­ ريزي و اجرايي مي­كنند. در اين فرآيند هيچ­گاه به نقطه نهايي نخواهيم رسيد و هميشه وضع مطلوب­تري براي رشد و تعالي وجود دارد.

وي افزود: در شاخه فني­ وحرفه­ اي در مقايسه با ديگر شاخه­ ها نيازمند تجهيز هنرستان ­ها به صورت خاص هستيم اما خيلي از فرآيندها با برنامه ­ريزي و مشاركت قابل اصلاح است.

آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه